close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי נטורופתיה?

מערכת שורשח שבט, תשפג30/01/2023

כבר החל מן הפגישה הראשונה עם נטורופת, יפעל המטפל לבניית תכנית טיפולית כוללת המורכבת משינוי תזונתי, סיגול הרגלים חיוביים חדשים ודרכים יעילות למניעת וטיפול במחלות

תגיות:
צילום: freepik
נטורופתיה היא גישה הוליסטית טבעית אשר שמה את הדגש על שימוש בתרופות טבעיות שמטרתן לחזק את כוח הריפוי הפנימי של הגוף. לגופנו הכוח והיכולת לעמוד בפני מחלות רבות, אך במרוצת השנים וכל שכן בעת המודרנית ובעולם המערבי, ישנם מגוון גורמים רחב אשר יכול לפגום בעמידותו.

אנו חשופים לאינספור גורמי לחץ כאשר מחקרים רבים מדגימים את השפעתו המזיקה של הסטרס על המערכת החיסונית. אנו צורכים מזונות שעתירים בנתרן או נוטים להפריז במתוקים, בפחמימות פשוטות ובשלל בשרים מעובדים.

הפגישה עם נטורופת משמעה להחליט שפותחים דף חלק, מנטרלים את כל ההרגלים השליליים
צילום: freepik
ורותמים את התזונה ואת הפתרונות הטבעיים למען חיים בריאים יותר ואיתנים הרבה יותר.

מה צפוי בפגישה עם נטורופת?
כבר החל מן הפגישה הראשונה עם נטורופת, יפעל המטפל לבניית תכנית טיפולית כוללת המורכבת משינוי תזונתי, סיגול הרגלים חיוביים חדשים ודרכים יעילות למניעת וטיפול במחלות תוך הישענות על צמחי מרפא ותוספי תזונה שונים.

בשיחה שערכנו יחד עם הצוות המקצועי של הילה בטבע נבקש להדגיש כי הטיפולים מותאמים באופן אישי לכל מטופל ומטופלת. כך לשם הדוגמה, יהיה אדם אחד עם מערכת חיסונית מוחלשת כתוצאה מסטרס. במקרים שכאלו ישנם תופסים ומזונות המסייעים להפחתת מתחים. לעומתו, אדם אחר יסבול ממערכת חיסונית חלשה כתוצאה מתזונה לקויה, אז יש לפעול לחיזוק הגוף ולהשלמת כל החוסרים הנדרשים.

הפגישה כוללת תשאול עומק ובמסגרתו ייבחנו ההרגלים הקיימים, אורח החיים של המטופל/ת, תזונה יומית, מחלות רקע ועוד. בחלק מן הקליניקות דוגמת זו של הילה בטבע, ניתן גם לערוך אבחון אירידיולוגי הסוקר את בריאות הגוף דרך בדיקת קשתיות העיניים.

שינוי מקיף של אורח החיים
על אף שנטורופתיה עוסקת בעיקרה בתזונה, הרי שהיא כוללת בתוכה גם מגוון רחב של טיפים ועצות מעשיות אותן המטפל או המטפלת יבקשו ליישם יחד עם המטופל/ת.

לצד תזונה בריאה ומאוזנת העשירה ברכיבים תזונתיים שונים ושמגובה בתוספי תזונה וצמחי מרפא, הטיפול והשינוי באורח החיים כולל: שילוב פעילות גופנית ולו בעצימות נמוכה כחלק מן השגרה היומית, שינה מספקת, ניהול מתחים באמצעות מדיטציה, יוגה או טכניקות נשימה שונות להפחתת הסטרס וכן הימנעות מהרגלים שליליים נפוצים כגון צריכת מוצרי עישון ואלכוהול.

יש לציין כי בכוחם של המטפלים להעניק את העצות ואת תכנית הטיפול המלאה ביותר לצורך קידום אורח חיים בריא; אולם זהו בידיים של המטופלים ליישם את התכנית, ועל-כן הטיפולים לרוב כוללים מספר מפגשים תקופתיים לצורך ביקורת וכן בעבור יצירת שגרת מטרות ויעדים.

האם נטורופתיה מחליפה את הרפואה המערבית?
כל מטפל ומטפלת ברפואה משלימה מיד יתנגדו לקביעה שכזו, וחשוב לבסס את התפישה כי הרפואה המשלימה כשמה כן היא – היא משלימה את החסר ברפואה המערבית.

בעוד שהרפואה המערבית מבקשת לספק תשובות חיצוניות העונות על התסמינים, הנטורופתיה בדומה לטכניקות טיפול רבות נוספות ברפואה האלטרנטיבית, עונה על שורש הבעיה ומיגורה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה